Prowadzisz fanpage a nie korzystasz z Facebook Ads? Zobacz co tracisz

Prowadzisz fanpage swojej firmy, codziennie dbasz o to żeby stale przybywało Ci ludzi, którzy go polubią, cały czas zamieszczasz nowe posty, dodajesz nowe zdjęcia i wcale nie masz wyników, na które tak ciężko pracujesz każdego dnia. Coraz więcej nowych ludzi lajkuje Twój fanpage, a zasięg poszczególnych postów wcale nie wzrasta? Masz czasem wrażenie, że walisz głową w mur.

Dlaczego tak się dzieje?

Odpowiedź jest prosta, a jest nią filozofia Facebooka, który dba przede wszystkim o swoich płatnych klientów, to znaczy korzystających z systemu reklamowego Facebook, tzn Facebook Ads. Jak wiesz Facebook to ogromna korporacja nastawiona przede wszystkim na zyski. W obecnej dobie przejmuje on dużą część ruchu w internecie, na który składają się miliardy witryn (domen). Pomimo, że Facebook.com, to tylko jedna domena!

Poniższe grafiki przedstawiają umownie całą sytuację. Pierwsza ukazuje symbolicznie ruch w internecie przed kilku jeszcze laty. Na drugiej można zobaczyć jak sytuacja wygląda obecnie (oczywiście proporcje są czysto umowne). Zwróćmy tu uwagę na czerwony podzbiór zawarty w całkowitym ruchu w domenie Facebook.com. Ten zbiór, to ruch generowany przez Facebook Ads, czyli zasięg komercyjny. Nie trzeba być wróżem Maciejem, żeby odczytać tutaj jasny trend.

Zasięgi Twoich postów mające docierać do osób, które polubiły Twój fanpage (czyli tak zwany zasięg organiczny) są ograniczane. Im więcej masz fanów, tym większe są trudności z dotarciem do nich! Są duże fanpage (100 i więcej tysięcy fanów), których zasięg organiczny wynosi zaledwie kilka tysięcy, mimo że w zbudowanie takiej społeczności włożyłeś mnóstwo czasu i pracy.

Co mam zatem zrobić?

Jeden z prominentnych polskich polityków, powiedział kiedyś, że nie będzie kopał się z koniem. I Tobie to też teraz radzę. Jeśli zapłacisz Facebookowi nawet nieduże pieniądze, zmieni się jego nastawienie i zamiast natrętem będziesz cenionym klientem.

System reklamowy Facebooka stwarza obecnie niesamowite wprost możliwości zarówno jeśli chodzi o formaty reklamowe, jak i sposoby dotarcia do potencjalnych klientów (szczególnie tak zwane niestandardowe grupy odbiorców) przy naprawdę ograniczonych budżetach (narzędzia do optymalizacji reklam).

Na zakończenie tego artykułu, chciałbym na marginesie wspomnieć o jeszcze dwóch sprawach.

Pierwsza to różnice w podejściu Google i Facebook do zasięgów organicznych (bezpłatnych). Google pozwala na ich rozwój, stąd też cały dział marketingu zajmującego się pozycjonowaniem stron. Facebook mówi „pozycjonerom” stanowcze nie. I druga sprawa, nieco futurystyczna. Moim zdaniem za kilka lat Facebook przejmie dużą większość całego ruchu w internecie, bowiem obecna polityka, aby ktoś zalogowany na swoim profilu nie opuszczał domeny facebook.com i „robił wszystko na Facebooku” jest wzmacniana poprzez dostęp do zewnętrznych serwisów za pomocą logowania w Facebook.com. Do tego dochodzi zabójcza siła tak zwanego Piksela Facebooka.

Jestem przekonany, że już wkrótce dostęp do banku będziemy mieli nie przez stronę https://bank.pl, a przez serwis https://facebook.com/bank 🙂

To wszystko co wyżej napisane, to moja opinia. Jeśli się z nią zgadzasz, ale wprost przeciwnie, będę Ci wdzięczny za pozostawienie komentarza.

Napisz komentarz

2 thoughts on “Prowadzisz fanpage a nie korzystasz z Facebook Ads? Zobacz co tracisz

  1. Obecnie wykorzystanie Facebook Ads w biznesie to podstawa, dawają one ogromne możliwości i co najważniejsze ciągle się one poszerzają! Bardzo dobry pierwszy wpis! Czekam na więce!

  2. Pingback:Jak sprawdzić piksel Facebooka? | Ryszard Hołubowicz

Dodaj komentarz

Facebook Comments