Prowadzenie fanpage’a – praktyczne porady i wskazówki cz. 2/3

Prowadzenie fanpage’a – praktyczne porady i wskazówki cz. 2/3

W krótkim cyklu trzech artykułów przedstawię 6 porad, które znacznie poprawią działanie Twojego firmowego fanpage’a. To pierwsza część cyklu. Kolejna pojawi się za tydzień. Jeżeli jesteś niecierpliwy możesz od razu ściągnąć całość poprzez mojego bota na messengerze. Wejdź w podany link i kliknij “rozpocznij” – kliknij tutaj

3. Czy warto kupować fanów ? O Edge Rank słów kilka

Szanse aby post P fanpage X był wyświetlony osobie A rosną zatem gdy:

— A wchodziła wcześniej w interakcję z fanpage X

 — post P jest już komentowany, lubiany, udostępniany

— post P jest świeży, to znaczy od jego publikacji minęło niewielu czasu.

Widzisz zatem sam, że kupując fanów na Allegro lub gdziekolwiek indziej sam sobie szkodzisz. Dołączasz do swojego fanpage ludzi, którzy na pewno nie są zainteresowani tym co robisz i którzy z pewnością nie wykonają żadnej interakcji na Twoim fanpage.

To wszystko powoduje, że EdgeRank Twoich postów spada. A to z kolei wiąże się z tym, że szansa, aby Twoje wpisy dotarły do ludzi naprawdę zainteresowanych Twoja firmą i ewentualnie nawet ofertą dramatycznie maleje!

Podobna sytuacja ma miejsce przy zapraszaniu swoich znajomych do polubienia fanpage. Nie jest to opcja zła (wiadomo, znajomy na prośbę odpowie pozytywnie częściej niż przypadkowa osoba), o ile wykorzysta się ja „z głową”. Zapraszajmy do polubienia fanpage tylko tych znajomych, których tematyka fanpage może naprawdę zainteresować. Inaczej sami pracujemy na obniżenie naszych PageRank-ów.

4. Kilka rzadko wykorzystywanych funkcjonalności Facebooka 

Prowadząc samodzielnie swój fanpage na Facebooku, grzechem byłoby nie wykorzystać wszystkim możliwości jakie udostępnił Zuckerberg i to za darmo. Warto wykonać kilka rzeczy, które nie są wcale oczywiste.

a) Wyświetl najpierw

Poproś swoich fanów, aby na Twojej stronie zaznaczyli opcję „Wyświetl najpierw”. Spowoduje to, że Twoje posty nie umkną ich uwadze. Jak to zrobić? Zademonstruj im w osobnym poście instrukcję postępowania, zamieszczoną poniżej

b) Preferowane grupy odbiorców.

Facebook oczekuje od Ciebie wskazówek komu chciałbyś wyświetlać swoje posty. Spełnij jego prośbę, korzystając z poniższego instruktażu

c. Propozycje podobnych stron

Facebook daje możliwość wyświetlania Twojej strony jako polecanej przy odwiedzaniu przez użytkownika podobnych Stron. Szkoda nie wykorzystać tej możliwości, prawda? Oto jak znaleźć potrzebną opcję

d) Podglądaj swoją konkurencję

Warto nie spuszczać z oka swojej konkurencji. Co ostatnio opublikowali, jakie były reakcje ich fanów, czy ich łączna liczba maleje czy wzrasta? Facebook pozwala nam śledzić te wszystkie poczynania, nie wychodząc ze swojego fanpage! Potrzebne narzędzie znajdziesz w zakładce Statystki, na dole tej strony

e) Kto właściwie lubi mój fanpage?

W intuicyjnym miejscu fanpage, czyli w zakładce „Społeczność” w lewej kolumnie nie znajdziemy listy fanów! Tam będą jedynie ich posty, jeśli dopuszczasz możliwość takiej publikacji na Twoim fanpage (patrz: Ustawienia ==> Ogólne ==> Posty gości). Gdzie więc znaleźć listę fanów? Facebook ukrył ich w zakładce Ustawienia ==> Użytkownicy i inne strony

Please follow and like us:

Dodaj komentarz