Prowadzenie fanpage’a – praktyczne porady i wskazówki cz. 1/3

Prowadzenie fanpage’a – praktyczne porady i wskazówki cz. 1/3

W krótkim cyklu trzech artykułów przedstawię 6 porad, które znacznie poprawią działanie Twojego firmowego fanpage’a. To pierwsza część cyklu. Kolejna pojawi się za tydzień. Jeżeli jesteś niecierpliwy możesz od razu ściągnąć całość poprzez mojego bota na messengerze. Wejdź w podany link i kliknij “rozpocznij” – kliknij tutaj

Jak efektywnie prowadzić stronę firmową na Facebooku ?

Strona firmowa na Facebooku nazywa się z angielska fanpage albo nieco spolszczona fanpejdż. Z braku lepszego polskiego określenia będziemy w dalszym ciągu trzymać się tych nazw.

Postanowiłem przygotować tego e-booka jako pomoc. Wszystkim tym, którzy prowadzą na ogół firmowe fanpage. Jeżeli nie mają dużego doświadczenia, często mogą spotkać się z wieloma problemami. Generalnie zgadzam się ze stwierdzeniem, że jeśli nie zrobisz sam, to nie będziesz umiał, ale z drugiej strony, nie każde drzwi należy wywarzać samemu. Szczególnie te, które są tak naprawdę otwarte.

Będzie mi naprawdę miło, jeśli znajdziesz w tym ebooku coś interesującego dla siebie. A zatem do rzeczy.

Zobaczmy przykładową stronę na Facebooku.

Opis znajdujący się w zielonym zakreśleniu to Nazwa strony natomiast czerwone zakreślenie pokazuje nam Nazwę Użytkownika (i odpowiednio url) fanpage.

Prowadząc salon fryzjerski pod nazwą „Salon Kosmetyczny u Joli” często, zakładając fanpage automatycznie używamy tego samego (lub nieco tylko zmienionego) tytułu. Nie ma w tym oczywiście nic złego, ale proponuję Ci rozważyć inną opcję. Przeciętny użytkownik widząc taki tytuł nie ma do niego żadnego stosunku emocjonalnego (chyba, że jakaś Jola była w jego życiu kimś wyjątkowym). Załóżmy jednak, że Twój fanpage to „Idealne Paznokcie”. Wiele osób może łatwo polubić taki fanpage, kierując się po prostu akceptacją takiej propozycji.

Jeśli chciałbyś wykorzystać tę wskazówkę i zmienić tytuł, to nie ma żadnego problemu, jeśli Twój fanpage ma mniej niż 200 fanów. Wystarczy wejść na na fanpage, kliknąć Informacje (w lewej kolumnie) i zaznaczyć Edytuj przy polu Nazwa. Co jednak musisz zrobić, gdy Twój strona ma już więcej polubień? Otóż jest na to sposób. Wiedz, że Facebook zezwala na zmianę nazwy fanpage na… podobną nazwę! Wystarczy zatem zaplanować i przeprowadzić w kilku etapach taką oto procedurę:

Salon Kosmetyczny u Joli ===> Salon u Joli ===> Salon u Joli Idealne Paznokcie ===> Salon Idealne Paznokcie ===> Idealne Paznokcie.

Nie przejmuj się nawet zbytnio, że czasami nazwy pośrednie nie brzmią po polsku najlepiej – akceptacji dokonuje automat i trwa to od kilku minut do jednego dnia. Nie bądź jednak w gorącej wodzie kompany/a i dla bezpieczeństwa odczekaj kilka godzin między poszczególnymi etapami.

Kolejna sprawa to tak zwana Nazwa Użytkownika (adres url) Twojej strony. Możesz go zmienić w tym miescu:

Strona===> Informacje ===> Nazwa użytkownika.

Abyś mógł dokonać zaplanowanej zmiany nowa nazwa musi być oczywiście wolna. Jeśli tak jak w naszym przykładzie utworzysz fanpage pod Nazwą „Idealne Paznokcie” i zarezerwujesz Nazwę Użytkownika https://facebook.com/IdealnePaznokcie”, to w każdym miejscu na Facebooku będzie Cię można oznaczać symbolem @IdealnePaznokcie .

Piksel Facebooka

Piksel Facebooka to krótki kod, który umieszczasz na swojej stronie internetowej. Stanowi on potężne narzędzie, które pozwala dotrzeć do dużej części osób odwiedzających Twoją stronę, jeśli będziesz korzystać z systemu reklamy Facebook czyli z Facebook Ads. Kwestie techniczne omówię za moment, bo w tej chwili muszę Cię przekonać do tego narzędzia, mimo że zapewne nie masz zamiaru korzystać obecnie z płatnych reklam na Facebooku. Dziś się nie reklamujesz, ale czy masz pewność, że tak będzie i za pół roku? Sądzę, że nie masz takiej pewności, bo jak człowiek rozsądny nie chciałbyś się pozbawiać takiej możliwości w przyszłości, jeśli nawet dziś nie jesteś do niej jeszcze w pełni przekonany. W brydżu ( tak, tak, istnieje jeszcze taka gra, w którą kiedyś grali niemal wszyscy) obowiązywała opcja bezpiecznej strategii. Jeśli masz do wygrania 3 bez atu, które daje Ci partię, to mimo że istnieje 90% szans na wzięcie 11 lew, Ty grasz tak aby ugrać swoje – inkasujesz tylko 9 lew. Grając w ten sposób wygrywasz zawsze, mimo że czasami cierpi na tym Twoja ułańska fantazja. Otóż dlatego namawiam Cię już dziś do zainstalowania piksela Facebooka, bo może Ci się to przydać w przyszłości, a przecież nic nie kosztuje. Nie bez powodu wspomniałem o półrocznym planie, bowiem na tyle pozwala odtworzyć historię piksel Facebooka. Jeśli zainstalujesz go na swojej stronie już dziś, to za pół roku będziesz mógł dotrzeć z reklamą do osób, które odwiedzą stronę na przykład jutro. Fantastyczne, prawda?

Jeśli się ze mną zgodziłeś, to pora na sprawy techniczne.

Zaloguj się do swojego profilu na Facebooku. Wejdź na stronę https://www.facebook.com/ads/manager/accounts i postępuj według przedstawionego niżej schematu

Skopiowany przed chwilą kod przesyłasz swojemu informatykowi z informacją, że należy go wkleić między sekcjami <head> i </head>, na każdej stronie Twojego serwisu www.
Zdjęcie
Designed by Asierromero / Freepik

 

Please follow and like us:

Dodaj komentarz