Open Graph – co musisz wiedzieć

Witajcie serdecznie w tym artykule dowiecie się co to jest Open Graph, oraz jakie niesie korzyści z jego stosowania w social marketingu.

Open Graph jest protokołem służącym do komunikacji pomiędzy naszym serwisem internetowym a Facebookiem. Umożliwia on w prosty sposób kontrolę nad prezentacją udostępnianych materiałów na portalu społecznościowym. Co to znaczy ? Jeżeli masz stronę opartą na własnym kodzie, musisz pamiętać, żeby ustawiać znaczniki samodzielnie. Dlaczego ? Jeżeli ich nie ustawisz, Facebook, zamiast zdjęcia artykułu, może pobrać zdjęcie Twojego nagłówka, a zamiast opisu artykułu opis całej Twojej strony internetowej.

W praktyce są to znaczniki języka HTML umieszczone w sekcji HEAD strony internetowej.

<meta property="og:site_name" content="Ryszard Holubowicz" />
<meta property="og:title" content="Marketing: reklama na facebooku i youtube" />
<meta property="og:type" content="article" />
<meta property="og:url" content="https://ryszardholubowicz.pl/" />
<meta property="og:image" content="https://ryszardholubowicz.pl/wp-content/uploads/2017/07/logo.png" />

Pamiętaj, że znaczniki te, używasz na każdej swojej podstronie inaczej dostosowując w zależności od kontentu tam zawartego.

Poniżej przykład z portalu gazeta.pl

<meta property="og:type" content="article">
<meta property="og:url" content="http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/14,114871,22104636.html">
<meta property="og:title" content="PiS przejmuje sądy, opozycja nie odpuszcza. W Sejmie wysłuchanie z udziałem ekspertów [RELACJA]">
<meta property="og:description" content="PiS przejmuje sądy, opozycja nie odpuszcza. W Sejmie wysłuchanie z udziałem ekspertów [RELACJA]">
<meta property="og:image" content="http://bi.gazeta.pl/im/df/90/14/z21563359IER,Ryszard-Petru-i-Grzegorz-Schetyna.jpg">
<meta property="og:site_name" content="gazetapl">
<meta property="og:locale" content="pl_PL">

Wymagane znaczniki Open Graph:

 

  • og:title – tytuł strony
  • og:type – typ treści
  • og:url – adres strony
  • og:image – obrazek, który będzie użyty jako miniaturka; musi mieć rozmiary co najmniej 50 x 50 pikseli, proporcje maksymalnie 3:1 i być zapisany w formacie JPG, PNG lub GIF;

Dodatkowo możemy umieścić inne dodatkowe znaczniki:

  • og:site_name – nazwa serwisu; jest wyświetlana pod tytułem strony jako link do strony głównej
  • og:description – krótki opis treści
  • fb:app_id – identyfikator aplikacji w serwisie Facebook
  • fb:admins – administratorzy strony (identyfikatory liczbowe oddzielamy przecinkami)

Ważna informacja !

Znaczniki og:title oraz og:type możemy zmienić tylko do pewnego momentu. Gdy przypadku poniżej 200 polubień jeszcze nie sprawia to problemu, tak powyżej sprawa może być kłopotliwa. Także już na początku warto zastanowić się i upewnić nad trafnością wyboru. Także, jeżeli zmienicie te znaczniki, powyżej tej liczby Facebook nie będzie odczytywał ani zmieniał tej zawartości.

Wśród znacznika og:type możemy wyróżnić następujące typy:

  • Aktywności: activity, sport Biznes: bar, company, restaurant, cafe, hotel
  • Grupy: sports_league, sports_team
  • Organizacje: band, government, non_profit, school, university
  • Ludzie: actor, athlete, author, director, musician, politician, public_figure
  • Miejsca: city, country, landmark, state_province
  • Produkty i rozrywka: album, book, drink, food, game, product, song, movie, tv_show
  • Strony internetowe: blog, website, article

Więcej informacji na temat typów znajdziecie tutaj.

Podsumowując Open Graph daje nam spore możliwości, w integrację sposobu prezentowanych treści. Jako, że w liczba użytkowników Facebook’a w Polsce i na świecie stale rośnie, warto poświęcić i temu zagadnieniu trochę czasu.

 

 

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Facebook Comments