Odetchnij czyli Facebook Ads

Czy można skutecznie prowadzić fanpage przy tak dużej konkurencji? Załóżmy, że prowadzisz na Facebooku stronę swojej firmy. Tworzysz posty, które Twoi pracownicy i znajomi lajkują często z poczucia obowiązku lub sympatii dla Ciebie. Po pewnym czasie, gdy dotychczasowi klienci już polubili Twój fanpage, nadchodzi moment, gdy Twoja praca staje się monotonna i nie przynosi Ci już żadnych wymiernych zysków. Zdążyłeś w międzyczasie usłyszeć już o EdgeRank i wiesz, że im więcej komentarzy, polubień oraz udostępnień tym większy jest zasięg organiczny. Jednak, i on ma swoje granice. Zacząłeś przyglądać się uważnie działaniom konkurencji, ich posty stwarzają wrażenie przemyślanych, odpowiednio dobrane słowa, odpowiednia grafika – na przestrzeni czasu układają się w logiczną całość.

Dodatkowo zaczęły Ci się pojawiać na tablicy ich posty sponsorowane. Po przeczytaniu kilku artykułów na ten temat postanowiłeś samodzielnie spróbować tego działania. Wydawało by się, że kliknięcie w „promuj post” będzie najszybszym rozwiązaniem. Nic bardziej mylnego! Jak się dowiedziałeś z artykułu, byłoby to działanie dobre tylko w teorii. Zacząłeś poznawać samodzielnie Menadżer reklam. Po pierwszym entuzjazmie przyszły jednak czarne myśli: jak tu to wszystko poznać i zrozumieć jak to działa? Przecież na to wszystko potrzeba czasu! Tak, więc Twój początkowy zapał szybko ostygł. I może nawet, znalazł byś czas na poznanie jak targetuje się reklamy, poczytał byś o kreacjach reklamowych czy o budżecie reklamowy oraz umiejscowieniu reklam ale czas potrzebny do poznania teorii niestety nie przełożył by się na praktykę….

Pamiętam jak ja kiedyś zaczynałem przygodę z social marketingiem. Oglądałem kursy, klikałem, robiłem mnóstwo notatek. Zajęło to mnóstwo cennego czasu. Jednak pierwsze kroki były fatalne… Facebook pomimo moich starań oraz teoretycznej wiedzy moją pierwszą reklamę ocenił wskaźnikiem trafności w skali od 1 do 10 na 2. Byłem bardzo tym bardzo zawiedziony, miałem wrażenie, że cała zdobyta wiedza do niczego mi się już nie przyda. Dopiero z biegiem czasu nabierając odpowiedniego doświadczenia już wiem jak uzyskać odpowiednie wyniki! Facebook Ads jest bardzo rozbudowanym systemem. Dzięki niemu możemy pozyskiwać nowych odbiorców, ale także możemy zadbać odpowiednio o tych, którzy już do nas trafili. Odpowiednim narzędziem do tego jest Facebook Pixel. Dzięki niemu możesz szczegółowo kontrolować konwersje na swojej stronie internetowej. Kierować odpowiednie reklamy do osób, które porzuciły koszyk, przeglądały stronę i nie tylko. Jak widzisz, można samodzielnie wszystkiego się nauczyć, aczkolwiek potrzeba na to dużo czasu. Znajdź więcej czasu dla siebie i swojej firmy! Działaj na polu, na którym to ty jesteś specjalistą.

Prowadzenie konta reklamowego Firmy
Dlaczego Facebook Ads?

Prowadzenie konta reklamowego Firmy
Dlaczego Facebook Ads?

Portal Facebook to obecnie w Polsce ponad 15 milionów użytkowników, z których 10 milionów loguje się na Facebooku codziennie. Stały spadek tak zwanych zasięgów organicznych (czyli po prostu bezpłatnych), powoduje konieczność akceptacji płatnych reklam Facebooka wśród tych, którzy chcą utrzymać dotychczasową skuteczność swoich działań na Facebooku. Co wyróżnia reklamy w systemie Facebook Ads?
Reklamy na Facebooku pozwalają dotrzeć z chirurgiczną precyzją do osób zainteresowanych ofertą Firmy. Możliwe jest targetowanie reklam nie tylko ze względu na demografię i geolokalizację, ale przede wszystkim ze względu na zainteresowania i zachowania. Koszt dotarcia do poszczególnych osób jest stosunkowo niski (np. w porównaniu do GoogleAds). Odpowiednio skonstruowana kampania na Facebooku może przynieść znakomite rezultaty. Trudno jest jednak wymagać od osób zajmujących się na co dzień  prowadzeniem firmowego fanpage, aby w 100% opanowały system Facebook Ads, szczególnie, gdy w tym ekosystemie zachodzą ciągłe zmiany. W ciągu miesiąca może ich być nawet kilkadziesiąt!

A może wystarczy „Promuj Post”?

Być może tak…. ale tylko na początek. „Promuj Post” pozwala łatwo przelać pieniądze na konto Facebooka, ale niewiele więcej. Takie posty są słabo skalowalne, nie pozwalają zarządzać zbiorem ich odbiorców w stopniu porównywalnych z klasycznym systemem Facebook Ads, nie pozwalają publikować tak zwanych dark postów, nie można zaplanować harmonogramu reklamy, nie ma możliwości wyboru lokalizacji reklamy itp.

Co więc mam zrobić?

Drogi Przedsiębiorco, masz przed sobą 3 drogi do wyboru.
– Znaleźć w internecie płatne kursy poświęcone Facebook Ads (ale pamiętaj, że kurs kursowi nierówny) i poświęcając wiele godzin Twego cennego czasu nauczyć się wszystkiego samemu.
– Zatrudnić wykwalifikowanego specjalistę na cały etat
– Zlecić prowadzenie Twojego konta Facebook Ads agencji, takiej jak moja.

Sam potrafisz wybrać właściwe rozwiązanie. Jeśli jednak zechciałbyś
skorzystać z moich usług, to mogę Cie zapewnić, że dołożę wszelkich starań, aby osiągniętymi wynikami przekonać Cię, że Twój wybór był najwłaściwszy.

 

AKTUALIZACJA 22 listopada 2017:
Zapraszam do zapoznania się z artykułem NapoleonCat pt.”Spadek zasięgów na Facebooku – badanie”.

Dodaj komentarz