Komu konkurs komu?

Komu konkurs komu?

 

 

Od dłuższego czasu, całkiem hobbistycznie prowadzę fanpage poświęcony konkursom . Każdego dnia otrzymuję kilka próśb o zamieszczenie informacji o jakimś konkursie na ścianie fanpage.

Na bieżąco śledzę zatem twórczość różnych firm w „tym temacie”. Krótko mówiąc wygląda to okropnie zarówno od strony marketingowej jak i prawnej.

Wezwania „udostępnij post na swojej stronie”, „oznacz znajomych” – świadczą o braku znajomości regulaminu Facebooka. Natomiast brak regulaminu konkursu, polityki prywatności, zasad rozstrzygania konkursu albo podanie reguł losowych (fiskus się kłania) to podstawowe usterki prawne.

I oczywiście nie czepiam się tutaj osób prywatnych ani maleńkich firm. Podobne błędy popełniają marketerzy dużych przedsiębiorstw!

Pamiętaj, że w internecie nic nie ginie i konsekwencje chybionych działań mogą przyjść nawet dawno po rozstrzygnięciu konkursu.

Tak jak swego czasu głośna była historia pewnej pani, która udostępniała swoje fotografie, a potem kazała ( a właściwie jej prawnicy kazali) płacić za nie horrendalne tantiemy, tak teraz pojawiają się „konkursowi specjaliści”, którzy żerują na braku staranności ( żeby nie powiedzieć – wiedzy) marketerów.

Specjalistów piszących tego typu teksty prawne jest sporo, uważam więc, że warto jest skorzystać z pomocy profesjonalistów, aby nie napytać sobie biedy.

Ja osobiście polecam Ci artykuł Moniki Czaplickiej  na temat organizacji konkursów na Facebooku,

oraz artykuł Wojciecha Wawrzaka   o aspektach prawnych organizowania konkursów w ogóle.

Tradycyjnie będę Ci wdzięczny za pozostawienie komentarza pod tym wpisem.

Napisz komentarz

1 Comments

Dodaj komentarz

Facebook Comments

%d bloggers like this: