Czy Ty też tak masz? Czyli marketing na Facebooku

Jakiś czas temu założyłeś / wyraziłeś zgodę na założenie strony na Facebooku czyli tak zwanego fanpage. Może kierowałeś się modą albo społecznym dowodem słuszności – przecież wszyscy już go mają, może ktoś Cię po prostu namówił, roztaczając wizję natłoku klientów, którzy tymi wrotami będą się wprost wlewali w objęcia Twojej firmy… Nieważne. Grunt, że masz swój upragniony fanpage.

Tylko co się dzieje. Prowadzenie strony firmowej na Facebooku pochłania coraz więcej zasobów czasowych. Dbasz sam, albo wyznaczona przez Ciebie osoba, aby umieszczać na niej posty, nawet kilka razy w tygodniu. Twój grafik musi dostarczać Ci coraz więcej materiałów zdjęciowych, oczywiście w odpowiednich wymiarach, każde zaopatrzone w logo Twojej firmy. Wrzucasz to wszystko na fanpage i…

I nic! Fani, których masz zaledwie garstkę i w większości są Twoimi prywatnymi znajomymi albo pracownikami Twojej firmy są… leniwi i pod najatrakcyjniejszym postem pojawia się zaledwie kilka grzecznościowych polubień. Mało komentarzy, o udostępnieniach nie mówiąc. A o zainicjowaniu na Facebooku sprzedaży można tylko pomarzyć. Rozmawiał z Tobą nawet jakiś magik, który twierdził, że zna sposób na błyskawiczne powiększenie ilości Twoich fanów. Że Twoja oferta będzie znana nie tylko w Polsce, ale nawet w Bangladeszu! Na szczęście przeczytałeś, co specjaliści mówią na temat kupowania fanów i dałeś sobie spokój.

Ktoś inny Ci wytłumaczył, że kłopoty z Facebookiem wynikają z faktu, że amerykański gigant tnie tak zwane zasięgi organiczne – po prostu chcę od Ciebie pieniędzy za reklamę. Długo się zastanawiałeś zanim zdecydowałeś, że spróbujesz Facebook Ads. Kilka osób przygotowywało Twoją pierwszą reklamę. Wydawało się, że moment, w którym klikniesz „Promuj Post” odmieni wszystko.

Mijają kolejne minuty, zamieniające się niepostrzeżenie w godziny, a reklama wciąż nie jest zatwierdzona. O co chodzi? Przecież płacisz, to możesz wymagać. Tak, ale nie na Facebooku. Po dłuższym czasie w końcu jest oczekiwany komunika: „Reklama została zatwierdzona”. Mija kilka dni i widzisz, że Twoją ukochaną reklamę zobaczyło raptem 600 osób, a zaplanowaną w reklamie akcję wykonało zaledwie kilkanaście „zabłąkanych dusz”. I jeszcze Facebook mów, że masz na zdjęciu reklamowym za dużo tekstu i w ogóle ocenia Twoją reklamę (tzw wskaźnik trafności) na 2 w skali od 1 do 10. Ręce opadają!

Masz już tego dosyć i jesteś bliski podjęcia decyzji o zakończeniu Twojej przygody z Facebookiem, przynajmniej w wymiarze obecności firmy. I zrobiłbyś to już bez wahania, gdyby nie myśl w tyle głowy: A taki właściciel ABCtexu potrafi. Przechwala się, że 60% zamówień spływa mu z Facebooka… No tak, ale on przecież nie robi tego sam!


Drogi Przedsiębiorco,
masz rację – można to wszystko zrobić z sensem. Ale ktoś, kto Ci mówił, że jest to łatwe i nie wymaga wiedzy i doświadczenia, po prostu wprowadzał Cię w błąd. Zaufaj tym, którzy na Facebooku, mówiąc kolokwialnie, się znają. Nie buduj browaru, gdy chcesz napić się piwa.

Już teraz zadzwoń albo wypełnij formularz kontaktowy, aby dać drugie życie Twojemu Facebookowi!

Prowadzenie firmowego profilu (=fanpage) na portalu Facebook

Strategia obecności na Facebooku

Prowadzenie fanpage samemu sobie mija się z celem. Jest to pierwszy etap nad, którym trzeba się głębiej zastanowić. Czyli po co tak naprawdę jest ten Twój fanpage i co dzięki niemu chcesz osiągnąć.

Określenie grupy docelowej

Prowadząc swój biznes nie kierujesz swojej oferty do wszystkich. Tak samo, trzeba się zastanowić na jakiej grupie odbiorców należy się skupić na Facebooku. Co prawda posty będą widzieć wszyscy, ale trzeba zastanowić się kto może stać się Twoim klientem. I do tej grupy docelowej skierować swoją główną uwagę oraz kreację postów.

Identyfikacja graficzna fanpage

Większość samodzielnie prowadzonych fanpage nie ma spójnej identyfikacji wizualnej postów i fanpage. Co to znaczy? Każdy post, każdy element graficzny musi mieć element spójny z resztą strony. Służy to temu, że podczas przeglądania widzą masę różnych postów, ale jeżeli zapamiętają wspólny element łączący z Twoim fanpage to zatrzymają się na chwilę. I poświęcą swoją uwagę właśnie Tobie.

Zarządzanie fanpage

Prowadzenie fanpage to nie tylko wrzucanie byłe jakich postów z informacją „PROMOCJA” itp. Posty muszą być skonstruowane tak, aby wzbudzić zainteresowanie u ich odbiorców, poprzez odpowiednią treść słowną jak i graficzną. Jednakże prowadzenie fanpage nie ogranicza się tylko do „wrzucania postów” ale także do odpowiadania na komentarze, co z kolei buduje pozytywne relacje pomiędzy firmą a odbiorcami. Prowadzenie fanpage to również odpowiadanie na wiadomości jak i również na pozytywne jak i negatywne recenzje. Na przykładzie Willi Karpatia również trzeba zapobiegać kryzysom.
Analiza konkurencji Prowadząc fanpage, jednym z elementów jest monitorowanie konkurencji.

Raporty

Poza bieżącą obsługą fanpage, gdzie na bieżąco widać jakie zmiany na nim zachodzą, przygotujemy dla Ciebie comiesięczny raport. W raporcie znajdziesz wszystkie dane statystyczne dotyczące prac, które wykonaliśmy jak i zmian jakie zaszły przez ten czas na fanpage.

Dodaj komentarz