Czy Ty też jeszcze nie sprzedajesz na Facebooku?

Czy Ty też jeszcze nie sprzedajesz na Facebooku?

Wielu posiadaczy sklepów internetowych nadal nie wykorzystuje w pełni możliwości jakie stwarza im Facebook. Mimo posiadania firmowego fanpage nie wykorzystują go do sprzedaży produktów lub usług. Założenie sklepu na Facebooku nie jest trudne, a stwarza wprost niesamowite możliwości w samej sprzedaży jak i jej promocji. Możemy stworzyć reklamy dynamiczne (te „chodzące” za potencjalnym klientem), które kierują wprost do sklepu internetowego.

Do wdrożenia całego przedsięwzięcia musimy mieć zainstalowany na stronie sklepu tzw piksel Facebooka (patrz na przykład artykuł) oraz utworzony katalog produktów na Facebooku oparty na asortymencie sklepu.

W przypadku podstawowych systemów sprzedaży takich jak na przykład woocommerse, shopify czy magneto sprawa jest prosta. Co najważniejsze taki proces jest całkowicie zautomatyzowany i odnawialny, czyli każda zmiana wprowadzona w sklepie (asortyment, cena, promocje) uwidacznia się w naszym katalogu. Poniżej jak skonfigurować katalog produktów w poszczególnych platformach:

woocommerce

shopify

big commerce

magneto

google

Jeśli jednak nasz sklep oparty jest na systemie, dla którego Facebook nie przewidział automatycznej integracji to nadal możemy stworzyć odpowiedni katalog „ręcznie”, a dokładniej poprzez wygenerowania odpowiedniego pliku .csv. Wadą tej metody jest jednak konieczność każdorazowej aktualizacji pliku .csv, gdy w sklepie zaszły jakiekolwiek zmiany.

Najpierw musisz założyć konto biznesowe (jeśli go jeszcze nie masz). Wejdź na stronę:

business.facebook.com

  1. Kliknij opcję Utwórz konto.
  2. Wprowadź nazwę firmy i wybierz stronę główną, a następnie wpisz imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail. 
  3.  Dokończ proces konfiguracji, wypełniając pozostałe obowiązkowe pola

Następnie wchodzimy do rozwijanego Menu z lewej strony na górze – zasoby – katalogi – utwórz. 

Wybierz firmę i nazwę katalogu. 

Klikamy w ustawienia

Wybieramy Konto w Menedżerze firmy , które ma zarządzać katalogiem. Następnie w źródłach wydarzeń wybieramy naszego piksela Facebooka.

Wracamy do produktów i dodajemy produkty do katalogu.

Wybieramy używaj zestawienia danych – w zależności od tego czy nasze produkty w sklepie trzeba aktualizować, możemy przesłać plik z produktami raz lub ustalić harmonogram – co ile plik ma być aktualizowany. Możemy pobrać przykładowy plik csv i uzupełnić go Twoimi produktami według wzoru.

Poniżej wybieramy walutę. Teraz kliknij “zacznij przesyłanie”. Może to trochę potrwać. 

Gotowe! Teraz możemy już tworzyć reklamy. Możemy ją utworzyć z poziomu katalogu produktów lub wybrać cel nowej kampanii – sprzedaż z katalogu. 

Do utworzenia grupy odbiorców reklamy możemy skorzystać z danych naszego piksela i utworzyć reklamę dla osób, które np. dodały produkt do koszyka, ale go nie zrealizowały.  Możemy też skierować ją do nowych odbiorców. Jak skonfigurować grupę nowych odbiorców przeczytasz w tym artykule.

Jeśli zainteresował Cię ten temat, ale masz wątpliwości czy poradzisz sobie ze wszystkim sam napisz do mnie ryszardholubowicz@gmail.com lub po prostu zadzwoń 691 426 248.

Please follow and like us:

Dodaj komentarz