Blog

Twój Facebook – mercedes czy trabant? Reklama a targetowanie. Remarketing Jakikolwiek przekaz reklamowy skierowany jest do pewnej grupy odbiorców. Oczywiście trudno jest na ogół grupę tą konkretnie sprecyzować, tym nie mniej umieszczając billboard reklamowy w pobliżu szkoły wyższej sprawiamy, że dotrze on (między innymi) do studentów. Wykupienie reklamy telewizyjnej w programie kulinarnym jest sensowne w…
Czytaj dalej...
QR kody messengera Marketing na Facebooku sprawdza się znakomicie w sytuacji, gdy użytkownik znajduje się w trybie online. Wtedy firma, czyli tak naprawdę jej fanpage może zwracać się do użytkownika chociażby poprzez system reklamowy. Zupełnie inaczej sprawa wygląda, gdy użytkownik trafia na firmę w świecie offline czyli w tak zwanym realu. Firmy radzą sobie wówczas…
Czytaj dalej...
Płać, ale z głową Czy istnieje sposób, aby firmowy fanpage przynosił wymierne korzyści bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów? Zmartwię tutaj Czytelników, ale moim zdanie odpowiedź brzmi NIE. Nie mówię tu oczywiście o stronach czysto hobbistycznych, ale o zwykłych stronach firmowych na Facebooku. Czasy, w których ludzie lajkowali te strony bez opamiętania, gdy post typu „wolisz kawę…
Czytaj dalej...
Profile firmowe jak grzyby po deszczu Jesienią tłumy wielbicieli grzybobrania przemierzają okoliczne lasy w poszukiwaniu podgrzybków, kozaków, kurek, rydzów, gąsek no i oczywiście borowików. Grzybiarzy jest wielu, ale mimo to mało kto wraca z pustym koszykiem. Jesienny wysyp grzybów nasunął mi porównanie olbrzymiej ilości fanpage powstających na Facebooku. Taki fanpage, to doskonały kanał marketingowy, dostrzegany…
Czytaj dalej...
Narysować Facebooka Wśród osób zajmujących się marketingiem na Facebooku różnice miedzy profilem a fanpagem, osobistym kontem reklamowym a kontem biznesowym, zasięgami organicznymi a płatnymi są oczywiste. Okazuje się jednak, że wiele firm nie prowadzi żadnych działań marketingowych na Facebooku i tłumaczenie im wszelkich niuansów jest dosyć trudne. Pomyślałem zatem, że zwizualizowanie laikom podstawowych schematów obowiązujących…
Czytaj dalej...
Twój Facebook – mercedes czy trabant? Reklama a targetowanie. Remarketing Jakikolwiek przekaz reklamowy skierowany jest do pewnej grupy odbiorców. Oczywiście trudno jest na ogół grupę tą konkretnie sprecyzować, tym nie mniej umieszczając billboard reklamowy w pobliżu szkoły wyższej sprawiamy, że dotrze on (między innymi) do studentów. Wykupienie reklamy telewizyjnej w programie kulinarnym jest sensowne w…
Czy można edytować posty na Facebooku? Odpowiedź na tak postawione posty wydaje się banalna. Oczywiście, że  można. Nawet po dłuższym czasie. I co najważniejsze wszystkie reakcje jakie post zdobył (laki, komentarze, udostępnienia) są nadal zachowane.Ta sytuacja dotyczy jednak zwykłych postów, to znaczy tych publikowanych wprost na fanpage. A co się dzieje, gdy przyjdzie nam do…
Sztuczne farmy fanów. Przeglądając posty na Facebooku, zauważyłem, że moja znajoma Emilka polubiła fanpage https://www.facebook.com/pg/D-O-M-Y-2110636252348897 Zajrzałem tam i cóż widzę? Klasyczną farmę linków! Założony przed 3 dniami fanpage na który składa się raptem 3 posty, w tym dwa posty ze zdjęciem profilowym i tzw cover photo plus post ”konkursowy”, który zamieszczam poniżej. Wyobraźcie sobie, że…
[custom-facebook-feed num=4]