Blog

Płać, ale z głową Czy istnieje sposób, aby firmowy fanpage przynosił wymierne korzyści bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów? Zmartwię tutaj Czytelników, ale moim zdanie odpowiedź brzmi NIE. Nie mówię tu oczywiście o stronach czysto hobbistycznych, ale o zwykłych stronach firmowych na Facebooku. Czasy, w których ludzie lajkowali te strony bez opamiętania, gdy post typu „wolisz kawę…
Czytaj dalej...
Profile firmowe jak grzyby po deszczu Jesienią tłumy wielbicieli grzybobrania przemierzają okoliczne lasy w poszukiwaniu podgrzybków, kozaków, kurek, rydzów, gąsek no i oczywiście borowików. Grzybiarzy jest wielu, ale mimo to mało kto wraca z pustym koszykiem. Jesienny wysyp grzybów nasunął mi porównanie olbrzymiej ilości fanpage powstających na Facebooku. Taki fanpage, to doskonały kanał marketingowy, dostrzegany…
Czytaj dalej...
Narysować Facebooka Wśród osób zajmujących się marketingiem na Facebooku różnice miedzy profilem a fanpagem, osobistym kontem reklamowym a kontem biznesowym, zasięgami organicznymi a płatnymi są oczywiste. Okazuje się jednak, że wiele firm nie prowadzi żadnych działań marketingowych na Facebooku i tłumaczenie im wszelkich niuansów jest dosyć trudne. Pomyślałem zatem, że zwizualizowanie laikom podstawowych schematów obowiązujących…
Czytaj dalej...
Jak ściągnąć film: z Facebooka, Youtube lub Vimeo? Użytkownicy internetu często oglądając film hostowany w serwisie Youtube, Vimeo lub na Facebooku chcieliby go zapisać na dysku, aby nie zniknął im w czeluściach internetu. Taka opcja jest oczywiście dozwolona prawem, o ile robimy to wyłącznie do użytku prywatnego – nie wolno takich materiałów publikować jako własne,…
Czytaj dalej...
Facebook… nie wybacza Setki artykułów napisano już na temat korzyści jakie można osiągnąć prowadząc działania marketingowe na Facebooku. I większość z nich mówi prawdę. Szczególnie te, które wyliczają korzyści, jakie można osiągnąć korzystając z opcji płatnych reklam w systemie Facebook Ads. Tylko mało kto wie, reklama bywa… niebezpieczna, jeśli ktoś przygotowuje ją bez specjalnego przygotowania…
Czytaj dalej...
Największy problem w komunikacji marketingowej i jak go rozwiązać Załóżmy, że prowadzisz firmę, sprzedajesz produkty lub usługi indywidualnym  odbiorcom (tzw sektor B2C). Kontaktujesz się z nimi zapewne za pomocą maili. Dziwisz się, jak mało osób reaguje pozytywnie na twoje oferty. Mało kto czyta twoje wiadomości, a ilość klikniętych w nich linków można policzyć na palcach…
Czatbot – a po co mi to? W 2019 roku Facebook w Polsce ma około 17 milionów użytkowników, z czego niemal 65% loguje się w tym serwisie codziennie Na początku stycznia Mark Zuckerberg w specjalnym oświadczeniu przedstawił plany strategiczne na najbliższe lata. Zostanie położony nacisk na kontakty między znajomymi i rodziną – z profili użytkowników…
Twój Facebook – mercedes czy trabant? Reklama a targetowanie. Remarketing Jakikolwiek przekaz reklamowy skierowany jest do pewnej grupy odbiorców. Oczywiście trudno jest na ogół grupę tą konkretnie sprecyzować, tym nie mniej umieszczając billboard reklamowy w pobliżu szkoły wyższej sprawiamy, że dotrze on (między innymi) do studentów. Wykupienie reklamy telewizyjnej w programie kulinarnym jest sensowne w…
[custom-facebook-feed num=4]