Blog

  W artykule [tutaj] opisałem zjawisko tak zwanego Zuck Death Spiral. Mówiąc w skrócie, chodzi o politykę Facebooka, w której ogranicza on (ba prawie uśmierca) tak zwane zasięgi organiczne. Nie ma co ukrywać, że Facebook nastawiony jest przede wszystkim na zarabianie pieniędzy. Chcesz realizować swoje cele biznesowe, chcesz żeby korporacja spojrzała na ciebie przychylniejszym okiem…
Czytaj dalej...
  Używając na co dzień googlowskiej poczty gmail.com jesteśmy często zmuszeni odnaleźć jakiś mail i nie bardzo wiemy jak to zrobić bez przeszukiwania całego archiwum wiadomości. Znakomicie to zadanie ułatwiają tzw operatory Gmaila. Wystarczy w polu wyszukiwania wpisać odpowiedni operator uzupełniony o słowo kluczowe i dostajemy wynik na tacy. Wykaz wszystkich operatorów możemy znaleźć w…
Czytaj dalej...
Konto na Gmailu wykorzystywane jest przez wiele osób i firm jako oficjalne konto mailowe. Czy wiesz że wykorzystując jeden adres możesz starannie oddzielić pocztę firmową i osobistą? Pokażę ci jak to zrobić. Regułą Gmaila jest że nie uznaje on kropek w adresach mailowych. Dwa adresy imienazwisko@gmail.com i imie.nazwisko@gmail.com (oczywiście napisane bez polskich czcionek) są uważane…
Czytaj dalej...
    Od dłuższego czasu, całkiem hobbistycznie prowadzę fanpage poświęcony konkursom . Każdego dnia otrzymuję kilka próśb o zamieszczenie informacji o jakimś konkursie na ścianie fanpage. Na bieżąco śledzę zatem twórczość różnych firm w „tym temacie”. Krótko mówiąc wygląda to okropnie zarówno od strony marketingowej jak i prawnej. Wezwania „udostępnij post na swojej stronie”, „oznacz…
Czytaj dalej...
Prowadzisz fanpage swojej firmy, codziennie dbasz o to żeby stale przybywało Ci ludzi, którzy go polubią, cały czas zamieszczasz nowe posty, dodajesz nowe zdjęcia i wcale nie masz wyników, na które tak ciężko pracujesz każdego dnia. Coraz więcej nowych ludzi lajkuje Twój fanpage, a zasięg poszczególnych postów wcale nie wzrasta? Masz czasem wrażenie, że walisz…
Czytaj dalej...
Największy problem w komunikacji marketingowej i jak go rozwiązać Załóżmy, że prowadzisz firmę, sprzedajesz produkty lub usługi indywidualnym  odbiorcom (tzw sektor B2C). Kontaktujesz się z nimi zapewne za pomocą maili. Dziwisz się, jak mało osób reaguje pozytywnie na twoje oferty. Mało kto czyta twoje wiadomości, a ilość klikniętych w nich linków można policzyć na palcach…
Czatbot – a po co mi to? W 2019 roku Facebook w Polsce ma około 17 milionów użytkowników, z czego niemal 65% loguje się w tym serwisie codziennie Na początku stycznia Mark Zuckerberg w specjalnym oświadczeniu przedstawił plany strategiczne na najbliższe lata. Zostanie położony nacisk na kontakty między znajomymi i rodziną – z profili użytkowników…
Twój Facebook – mercedes czy trabant? Reklama a targetowanie. Remarketing Jakikolwiek przekaz reklamowy skierowany jest do pewnej grupy odbiorców. Oczywiście trudno jest na ogół grupę tą konkretnie sprecyzować, tym nie mniej umieszczając billboard reklamowy w pobliżu szkoły wyższej sprawiamy, że dotrze on (między innymi) do studentów. Wykupienie reklamy telewizyjnej w programie kulinarnym jest sensowne w…
[custom-facebook-feed num=4]